Kurs Przedsiębiorczości (wersja polska w trakcie tworzenia)

Tytuł projektu: BOT-Learning as a modern teaching method of GEN Z

Numer projektu: 2020-1-PL01-KA203-081777

Nazwa instytucji koordynującej: Science4People spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Partnerzy:

  • VELIKO TURNOVO UNIVERSITY – Bułgaria,
  • TAMPEREEN AMMATTIKORKEAKOULU OY – Finlandia,
  • UNIVERSITAET LEIPZIG – Niemcy,
  • AKADEMIA MORSKA W SZCZECINIE – Polska,
  • UNIVERSIDADE DE AVEIRO – Portugalia.

Partnerzy stowarzyszeni:

  • University of Luxembourg – Luksemburg,
  • Northern Business School – Niemcy,
  • University of the Aegean – Grecja.

 

Czas trwania: 01/09/2020- 30/06/2023.

 

Partners of the BOT-Learning as a modern teaching method of GEN Z project

Budżet: 288.186,00 euro

Źródło finansowania:Partnerstwa Strategiczne w dziedzinie Szkolnictwa Wyższego, ERASMUS+, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

Era cyfrowa wkracza w każdą dziedzinę naszego życia, łącznie z edukacją na każdym jej poziomie. Młodzi ludzie coraz chętniej szukają wiedzy w Internecie. Tradycyjne wykłady, papierowe podręczniki, a nawet materiały e-learningowe często nie są dla nich atrakcyjne. Pokolenie Z, które jest obecnie w trakcie edukacji w liceach i na uczelniach, chętniej „rozmawia” przez komunikatory czy też czaty, niż prowadzi konwersację. Forma tekstowa komunikacji służy również zdobywaniu wiedzy i rozwijaniu umiejętności. Młodzi ludzie preferują krótkie teksty, zdjęcia, gry, historie i instrukcje krok po kroku przedstawione w zabawny sposób. Projekt MELES-BOT stara się wyjść naprzeciw temu bardzo silnemu trendowi.

Celem projektu było opracowanie chatbota edukacyjnego do prowadzenia kursu przedsiębiorczości. Innowacyjna metoda edukacyjna BOT-learning jest oparta na wykorzystaniu narzędzi takich jak chatbot (wirtualny nauczyciel) i czat (tekst lub rozmowa z prawdziwym pedagogiem). Oznacza to stosowanie kanałów powszechnie używanych przez GEN-Z i wypełnianie ich sprawdzonymi i przydatnymi treściami. Biorąc pod uwagę fakt, że w Internecie jest wiele niezweryfikowanych źródeł, dostarczenie zweryfikowanej wiedzy ma kluczowe znaczenie.

Rezultaty projektu MELES-BOT wpisują się bezpośrednio w główny nurt transformacji systemu edukacji czyli w tak zwaną edukację 4.0, która wykorzystuje narzędzia i zasoby oparte na technologii do realizacji procesu edukacji w nietradycyjny sposób. Jej celem, jest m.in. dostarczenie podstawowych umiejętności i kluczowych kompetencji uczniom i studentom, którzy utworzą kadrę Przemysłu 4.0. Cyfrowe kompetencje zdobyte przez nauczycieli pomogą w wykształceniu wśród młodych ludzi umiejętności cyfrowych.

MELES-BOT wyrównuje również szanse w dostępie do edukacji. Dzięki zdalnemu dostępowi wszyscy, którzy z różnych powodów nie mogą uczęszczać na zajęcia bezpośrednie, będą mieli równe szanse edukacyjne. Zdalny dostęp odgrywa również ważną rolę w sytuacjach kryzysowych (np. w czasie pandemii), gdy bezpośrednie zajęcia są zawieszone.

Kurs przedsiębiorczości to tylko przykład, ale jest to przykład bardzo wymowny, ponieważ w takich kursach bierze udział coraz więcej studentów.

Naszym horyzontalnym celem jest nie tylko zaprezentowanie tego konkretnego kursu, ale przekonanie społeczności akademickiej do wykorzystania metodyki BOT-learning do prowadzenia innych kursów w przyszłości.